Kurumsal Tanıtım Filmi nedir? Nasıl Fiyatlandırılır?


Tanıtım Filmi

Kurumsal tanıtım filmi demek; şirketinizin tarihçesinden başlayan, girişim, gelişim ve sürdürülen iş gücünü en az bir (1), en fazla beş (5) dakikalık filmdir.

Amacı sizi broşür, katalog ve tanıtım toplantılarınızdaki iş yükünüzü azaltmaktır. Biraz daha açmak gerekirse bir katalog yapımı sancılı ve kalıcı olmayan bir süreçtir. Önce araştırmalar yapılır, bilgiler toplanır. Düzgün bir şekilde yazılar yazılır, gerektiği taktirde profesyonel fotoğraflar çekilir ve matbaaya verilir. Ancak gelişen bir şirket kataloğunu her sene yenilemesi gerekmektedir. Kataloglarada yeni bir sayfa eklenemediğine göre yapılması gereken tekrar başa dönüp yeni bir katalog yaptırmaktır. Nereden baksanız eli yüzü düzgün ve havalı bir katalog yaptırıp profesyonel fotoğraf çektirmek 5000 TL ila 20000 TL arasında (basılacak adete göre değişecektir) değişen fiyatlarla karşınıza çıkacaktır.

Tanıtım filminin yararı ve karı nedir?

Tanıtım filmi düzgün çekildiği taktirde bir kere çekilir. Yenileme yapılmak istendiği taktirde revizyon fiyatlandırmasıyla filminiz güncellenebilecektir. Tabii ki istenilen revizyonunda fiyatlandırması isteklere göre belirtilecektir. Ancak ana filmi ilk yaptırdığınız ücretle yakından uzaktan alakası olmayan uygun bir bütçe olacaktır.

Bir toplantıda sadece katalog ve kartvizit vermek bulunduğumuz teknoloji çağına yakışmayan bir sunum olduğunu hatırlatmamızda yarar var. Yurtdışındaki şirketlerinin (ne iş yaparsa yapsınlar) %90’ının kendi web sayfalarında ya da sosyal paylaşım sitelerinde rahatlıkla kurumsal tanıtım filmini seyredebilmekteyiz.

Şirketlerde önemli olan anı kurtarmak değildir, ileriye dönük adım atmaktır.

Daha öncede söylediğim gibi “Düzgün çekim” den bahsettim. Düzgün tanıtım filmi çekimi şu demektir. Günümüzde eline kamera alan herkes artık yönetmen sıfatıyla etrafta dolaşıp, piyasanın altında fiyat vererek Tahtakale zihniyetiyle çekimler yapı müşterileri anlık mutlu etmektedirler. Ancak bu mutluluk fazla sürmemektedir. Tanıtım filmini yaptıran kişi diğer şirketlerin filmleriyle karşılaştırmalar yaptığında, eksiklikler görecek ve istediği olumlu cevaplar yerine eleştirilerle karşılaşılacaktır. İşte gelinen bu noktada yapılmak istenen başka bir prodüksiyon şirketiyle görüşüp bu filmi adam etmelerini sağlamak. Düzgün çekilmeyen bir tanıtım filmi hiç bir şekilde adam edilemez! Buradaki hata ilk önce yüksek bulduğunuz bütçeyi kabul etmeyip, doğru düzgün işini yapamayan firmaya, sırf bütçesi düşük diye işi ona vermeniz.  Bu demek değildir ki bütçesi en yüksek olan doğru işi yapan firmadır. Ancak bir iş yapılıyorsa öncelikle yapılan işlerin kalitesine bakılmalı sonra karar verilmelidir. Özellikle tanıtım filminde.

Fiyatlandırma nasıl yapılır?

Öncelikle tanıtım filmi bir ekip işidir. Tek kişinin yapabileceği bir iş değildir. Zaten böyle bir durum varsa iş yanlıştır. Öncelikle işin nasıl yapılacağı konuşulur. Sonra mekan/mekanlar dolaşılır. Mekanın uygunluğu (mekanın temizliği, çalışanların kıyafeti vs.) tavanın yüksekliği (Jimmy Jib girebilir mi ya da şaryo kullanılacak mı? vs…) ve ışığın yeterliliği tespit edilir. Buna göre istenilen filme göre bir bütçe çıkartılır.

Detaylar

Film kaç günde çekilecek?

(Mekan sayısına göre ya da çekim detaylarına göre değişkenlik gösterecektir.)

Kullanılacak ekipmanlar ne olacak?

(Kamera, Jimmy Jib, Dolly, Slider, Steadycam, Flycam vs …)

Ekip kaç kişi olacak?

(Kullanılacak ekipmanlara göre ekip sayısı değişkenlik gösterecektir.)

Işık ne kadar kullanılacak?

(Mekanın ışığı alıp almaması ile ilgili bir durumdur. Bazen hiç gerek duyulmadan da yapılmaktadır.)

Sesli çekim yapılacak mı?

(Şirket sahibi ya da müdürleri vb. konuşma yapmak istemektedirler.Buna göre bir ses ekibi gerekecektir.)

Seslendirme kaç dilde yapılcak ve ünlü ses olacak mı?

(Şirketler çalıştıkları ya da çalışacakları ülkelere göre seslendirme dilleri istemektedirler. Her dil farklı ücretlendirilmektedir.)

Animasyon olacak mı? Olacaksa üç boyutlu mu, iki boyutlu mu olacak?

(Bazen bir görseli çekmek zordur hatta imkansız olabilir. Örneğin: Uzaydan dünyaya zoom yaparak şirketin konumunu göstermek. Ya da bir ürünün bütün parçalarını tek tek ayırıp tekrardan toplamak gibi.) 

Özgün müzik yapılacacak mı, yoksa stok müzik mi kullanılacak?

(Telif hakları yasası gitgide gelişmekte. Ne mutlu bize! Artık önümüze gelen müziği kafamıza göre kullanma isteğimiz ortadan kalktı. Ya sizin için özgün bir müzik yapacağız ya da stok müzik yapan sitelerden sizler için telif hakları elinizde olan müzikler kullanacağız.)

Filmin kurgulanma süresi ne kadar olacak?

(Buradaki en önemli unsur film kaç günde çekildi yani ne kadarlık bir görüntü çekildi ve ne kadarlık bir animasyon kullanılacak. Çünkü animasyon yapım süreci sancılı bir süreçtir.)

Renklendirme yapılacak.

(Çekilen görüntü ne kadar kaliteli kameralarla çekilmiş olsada, post prodüksiyonda renkler daha doygun daha canlı ve daha parlak bir şekilde ayarlanması gerekmektedir.)

Prodüksiyon giderleri eklenecek.

(Nedir bunlar 🙂 Çok basit. Ulaştırma giderleri, yemek giderleri,konaklama, kargo/kurye gibi giderler çekim yapılacak mekanın bulunduğu konuma göre değişmektedir.)

Ve film teslim…

Unutmamak gerekir ki bir (1) ila on (10) dakikalık bir film için haftalarca bir ekip titiz ve koşuşturmacalı bir iş yapmaktadır. Ve bu tanıtım filmi, sizin hayatınızı adadığınız bir firmanın tanıtım filmi olacak. Bu film defalarca çekilmeyecek. Bir kere çekilecek ve sizi temsil edecek.

 

Dokuz Film© Hürdoğan GÜVENDİREN