Showreel nedir?


Showreel demek tam Türkçe anlamıyla Makara yani “Film Gösterisi”dir. Bu da demek oluyor ki yapmış olduğunuz işlerin ne olursa olsun videoları ve fotoğrafları olmak zorundadır. Yıllardır yapmış olduğunuz işte bir numara olabilirsiniz ancak bunu göstermek istediğinizde showreel sizin yardımınıza koşar. Bizim yaptığımız şey bütün görüntü arşivinizi almak, müzikle senkron bir kurgu yapıp gerekirse üstüne yazılarını yapıp en fazla üç (3) dakikalık enerjik bir filmi sizlere yaratmak. Örneği yukarıda ↑ © Hürdoğan Güvendiren 5 likes

Viral Reklam Nedir?


Viral reklam demek; sosyal ağlarda ya da internet video sitelerinde kulaktan kulağa veya tıklamadan tıklamaya yayılan gizli reklam videosudur. Buradaki en önemli unsurlardan biri filmi profesyonel kamera ile çekiyor olsanız bile amatörce kullanmaktır. Çünkü reklam olduğunu seyreden kişiye çaktırmamak gerekir. Reklam yapılacak ürün ya da hizmet ise “Gizli Özne” olarak alttan verilmelidir. Viral reklam yapmanın iki yolu vardır. Ya üretici firma tarafından yapılan reklamdır ya da son kullanıcı tarafından yapılan reklamdır. Tabii ki günümüzde Facebook, Twitter, Instagram gibi sitelerin kullanımıda çok önemlidir. Bunların kullanımı başarılı bir şekilde sağlandığında insanlar meraklarından dolayı ister istemez web sitenizi ya da ürününüzü kontrol edecektir. Yukarıdaki örnekte THY yapmış olduğu viral reklamda da ne demek istediğimi rahatlıkla anlayabileceksiniz. Tabii siz kimin reklamı olduğunu bildiğiniz için bu size yaratıcı gelmeyebilir. Püf noktası reklam yapıldığında ürün ya da hizmet hakkında kimsenin bilgiyi sızdırmaması gerekmektedir.   1 likes

Eğitim filmi nedir ve ne işe yarar?


Eğitim demek gelişim demektir. Değişim demek yenilik demektir. Eğitim için harcanan emek ve para çok yüksektir. Doğru eğitimi verebilmek için doğru kaynaklara ve doğru kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak buna ulaşabilmek için çok fazla deneme yanılma yöntemiyle gidilip zaman ve maddi kayıp yaşanmaktadır. Neden böyle olmaktadır? İşlerimizin çoğunluğu organizasyonlarda etkinlik işlerini yapmakla geçirmekteyiz. Bu işlerin çoğunluğu 5 yıldızlı otellerde verilen konuşmacılar eşliğinde yapılan eğitimler. Bu eğitimlerin çoğunda saatlerce oturarak insalara powerpointlerle sunumlar yapıp %30 ya da %40’lık bir verim alınabilmektedir. İnsanların algısını açabilmek için, araya motivasyon oyunları ve gösterileri girerek eğitime devam edilmektedir. Oysa ki günümüz teknoloji çağı olup görsel iletişimin öneminin ne kadar önde olduğunu gösteriyor. Bir örnek vermek gerekirse: 20.yy. ile birlikte “hız” yaşantımızın en önemli öğelerinden birisi olmuştur. Ne yazık ki bu hızı yakalayamayanlar çağın gerisinse kalmaktadırlar. 3M firmasının yaptığı bir araştırma insanların görsel bilgiyi yazılı bilgiye göre 60.000 kez daha hızlı işlediğini göstermiştir. Sadece bu sonuç bile görsel okur yazarlığın günümüz insanının hem eğitim hem de günlük yaşantısı için ne kadar önemli olduğunu çarpıcı bir şekilde ortaya koymaktadır (3M Corporation Research, 2001).   Bu da özetle demek oluyor ki, sizin yapacağınız yazılı ya da anlatımlı bir eğitimi siz saatlerce dil dökerek verirken biz dakikalar içerisinde hedefe ulaşıyoruz. Siz bunu defalarca ek ödeme yaparak tekrarlarken bize bir kere ödeme yapıyorsunuz ve defalarca ücretsiz yayınlıyorsunuz. Nasıl oluyor? İstenilen bilgileri alıyoruz. Bunları senaryoya dönüştürüyoruz. Olumlu ve olumsuz videolar çekiyoruz. İçerisine mizahta katıyoruz. Profesyonel oyuncular kullanıyoruz. Üstüne animasyon ve efektler katıyoruz. Seslendirip, müzikler yapıyoruz. Kurgulayıp sizlere veriyoruz. Kimsenin gerinmeden, sıkılmadan, üfleyip püflemeden hatta onlara farkettirmeden dakikalar içerisinde eğitimini veriyoruz. Test ettik denedik!   © Hürdoğan GÜVENDİREN   2 likes

Kurumsal Tanıtım Filmi nedir? Nasıl Fiyatlandırılır?


Tanıtım Filmi Kurumsal tanıtım filmi demek; şirketinizin tarihçesinden başlayan, girişim, gelişim ve sürdürülen iş gücünü en az bir (1), en fazla beş (5) dakikalık filmdir. Amacı sizi broşür, katalog ve tanıtım toplantılarınızdaki iş yükünüzü azaltmaktır. Biraz daha açmak gerekirse bir katalog yapımı sancılı ve kalıcı olmayan bir süreçtir. Önce araştırmalar yapılır, bilgiler toplanır. Düzgün bir şekilde yazılar yazılır, gerektiği taktirde profesyonel fotoğraflar çekilir ve matbaaya verilir. Ancak gelişen bir şirket kataloğunu her sene yenilemesi gerekmektedir. Kataloglarada yeni bir sayfa eklenemediğine göre yapılması gereken tekrar başa dönüp yeni bir katalog yaptırmaktır. Nereden baksanız eli yüzü düzgün ve havalı bir katalog yaptırıp profesyonel fotoğraf çektirmek 5000 TL ila 20000 TL arasında (basılacak adete göre değişecektir) değişen fiyatlarla karşınıza çıkacaktır. Tanıtım filminin yararı ve karı nedir? Tanıtım filmi düzgün çekildiği taktirde bir kere çekilir. Yenileme yapılmak istendiği taktirde revizyon fiyatlandırmasıyla filminiz güncellenebilecektir. Tabii ki istenilen revizyonunda fiyatlandırması isteklere göre belirtilecektir. Ancak ana filmi ilk yaptırdığınız ücretle yakından uzaktan alakası olmayan uygun bir bütçe olacaktır. Bir toplantıda sadece katalog ve kartvizit vermek bulunduğumuz teknoloji çağına yakışmayan bir sunum olduğunu hatırlatmamızda yarar var. Yurtdışındaki şirketlerinin (ne iş yaparsa yapsınlar) %90’ının kendi web sayfalarında ya da sosyal paylaşım sitelerinde rahatlıkla kurumsal tanıtım filmini seyredebilmekteyiz. Şirketlerde önemli olan anı kurtarmak değildir, ileriye dönük adım atmaktır. Daha öncede söylediğim gibi “Düzgün çekim” den bahsettim. Düzgün tanıtım filmi çekimi şu demektir. Günümüzde eline kamera alan herkes artık yönetmen sıfatıyla etrafta dolaşıp, piyasanın altında fiyat vererek Tahtakale zihniyetiyle çekimler yapı müşterileri anlık mutlu etmektedirler. Ancak bu mutluluk fazla sürmemektedir. Tanıtım filmini yaptıran kişi diğer şirketlerin filmleriyle karşılaştırmalar yaptığında, eksiklikler görecek ve istediği olumlu cevaplar yerine eleştirilerle karşılaşılacaktır. İşte gelinen bu noktada yapılmak istenen başka bir prodüksiyon şirketiyle görüşüp bu filmi adam etmelerini sağlamak. Düzgün çekilmeyen bir tanıtım filmi hiç bir şekilde adam edilemez! Buradaki hata ilk önce yüksek bulduğunuz bütçeyi kabul etmeyip, doğru düzgün işini yapamayan firmaya, sırf bütçesi düşük diye işi ona vermeniz.  Bu demek değildir ki bütçesi en yüksek olan doğru işi yapan firmadır. Ancak bir iş yapılıyorsa öncelikle yapılan işlerin kalitesine bakılmalı sonra karar verilmelidir. Özellikle tanıtım filminde. Fiyatlandırma nasıl yapılır? Öncelikle tanıtım filmi bir ekip işidir. Tek kişinin yapabileceği bir iş değildir. Zaten böyle bir durum varsa iş yanlıştır. Öncelikle işin nasıl yapılacağı konuşulur. Sonra mekan/mekanlar dolaşılır. Mekanın uygunluğu (mekanın temizliği, çalışanların kıyafeti vs.) tavanın yüksekliği (Jimmy Jib girebilir mi ya da şaryo kullanılacak mı? vs…) ve ışığın yeterliliği tespit edilir. Buna göre istenilen filme göre bir bütçe çıkartılır. Detaylar Film kaç günde çekilecek? (Mekan sayısına göre ya da çekim detaylarına göre değişkenlik gösterecektir.) Kullanılacak ekipmanlar ne olacak? (Kamera, Jimmy Jib, Dolly, Slider, Steadycam, Flycam vs …) Ekip kaç kişi olacak? (Kullanılacak ekipmanlara göre ekip sayısı değişkenlik gösterecektir.) Işık ne kadar kullanılacak? (Mekanın ışığı alıp almaması ile ilgili bir durumdur. Bazen hiç gerek duyulmadan da yapılmaktadır.) Sesli çekim yapılacak mı? (Şirket sahibi ya da müdürleri vb. konuşma yapmak istemektedirler.Buna göre bir ses ekibi gerekecektir.) Seslendirme kaç dilde yapılcak ve ünlü ses olacak mı? (Şirketler çalıştıkları ya da çalışacakları ülkelere göre seslendirme dilleri istemektedirler. Her dil farklı ücretlendirilmektedir.) […]

Ürün Tanıtım Filmleri


Ürününüzü sizden daha iyi kim anlatabilir ki? Tabii ki filminiz. Bir ürün düşünün ne olursa olsun. Bunun yapıldığı yerden olsun kullanımında sonuca kadar iki (2) ila on (10) dakikada müşteriye aktaran mucize bir film.  Müşteri filmi seyrettiğinde alma dürtüsüne ulaşmalı. Onun ne kadar işe yarayacağını görmeli ve kendi de denemek istemeli. Siz bunu ne kadar anlatıp gösterseniz de o sonucu görmeden razı olmayacaktır. Ancak filmler sayesinde başlangıçtan sonuna kadar, sanki kullanım kılavuzunu detaylı anlatımını film gibi seyretmesini sağlayacağız. Yapım Aşaması Öncelikle senaryo yazılır. Her zaman olduğu gibi. Hedef kitle belirlenir. Sadece Türkiye’mi yoksa yurtdışıda dahil mi? Sonra mekan belirlenir. Stüdyoda mı ya da bir ev de mi? Ya da her ikisinde… Oyuncular belirlenir. Genç, yaşlı, çocuk. Kaç kişilik bir kadro olacak gibi. Çekim Aşaması Ekip belirlenir. Ekipman belirlenir. Çekim yapılır. Post Prodüksiyon Kurgu yapılır. Animasyon gerekiyorsa eklenir. Seslendirme yapılır. Müzik yapılır. Unutmayın ki bu aşamalar sancılı süreçler olsada sonuçta ürün başarılıysa getirisi yüksek olacaktır. Satacağınız ürün beş (5) lira olabilir. Çekeceğiniz film 15 lira olabilir. Ama başarıya ulaşmak istiyorsanız doğru kararlara bağlıdır. Bu zamana kadar kemik kadromuzla beraber yüzelli (150) adetin üstünde Ürün Tanıtım Filmi çektik. Deneyimli kadromuz sayesinde sizlerle beraber başarıya ulaşmamız çok kolay. © Hürdoğan Güvendiren   0 likes

Animasyon nedir, neden yapımı uzundur ve neden pahalıdır?


Animasyon dediğiniz şey, isteyipte bulamadığınız bulupta alamayacağınız ya da kullanamayacağınız, Hayal edipte imkansız dediğiniz şeyleri yapmanıza olanak sağlayan sanal, dijital, matematiksel ve deli işi bir ortamdır. Herhangi bir animasyon işi yapmanız dakikalarda sürebilir, aylarda… Neden mi? Hayatta var olan şeyleri sıfırdan yaratıyoruz! Günlük yaşantımızda görmüş olduğumuz her şey bize çok normal gözükecektir. En basitinden sabah kahvenizi içerken kahve fincanınızı detaylı bir şekilde incelemek -işiniz değilse aklınıza gelmemiştir. En basitinden bir kahve fincanını bir masanın üstüne koyduğunuz zaman, o fincanın gerçek olduğunu seyirciye ispatlamalısınız. Ya da tam tersi oraya anime bir fincan koyduysanız renginden tutundan şekline kadar kaliteli yapmalısınız. Bunları yaparken elinize bir hamur alıp bunu çekiştire çekiştire bir fincan formuna geldiğini hayal edin. Ardından rengini, gölgesini varsa hareketlerini kare kare (Dipnot: Filmlerde bir saniye 25 ya da 24 kare olarak değişmektedir) belirleyin. Ardından bu işin çıktısını alın. Yani işin video halini. Yukarıdaki videoyu seyrederseniz bir nebze ne yaptığımızı anlatmış olacağım sizlere. Kısacası işin süresi ve gerçekçilik fiyat dengesini değiştiren faktörler. Unutmayın ki bu animasyonlar yapılırken tek bir kişi tarafından üretilmiyor. Yönetmeninden grafikerine, atmosfercisinden karakter tasarımcısına kadar gidiyor.   © Hürdoğan Güvendiren     1 likes